ورود نخستین محموله خودرو‌های هیبریدی به کشور (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعریف متفاوت و باحال درباره کار و اشتغال چرا کیفیت آب شرب در نقاط مختلف مشهد متفاوت است؟ سقف روزانه تراکنش‌های بانکی چقدر است؟ آغاز اولین فروش خودرو‌های برقی از ساعت ۱۶ امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) متقاضیان مسکن ملی هیچ قراردادی برای پروژه‌های نهضت ملی مسکن ندارند بررسی وضعیت رهن و اجاره در منطقه پنجتن مشهد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاملات مسکن بر اساس وجه رایج کشور منعقد می‌شود بورس همچنان در مدار نزول | گزارش وضعیت بازار سهام (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام آخرین مهلت رسیدگی به درخواست‌های تعهدات ارزی ۱۴۰۱ افزایش قیمت صیفی‌جات در مشهد به دلیل بارندگی‌ها (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بیش از یک میلیون نفر در صف دریافت وام ودیعه مسکن قرار دارند ثبت ۲۵۵ هزار تقاضا در سامانه خودنویس طی ۱۱ ماه بهانه‎ طلافروشان برای عدم ثبت معاملات برطرف شد دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ فردا (۱۷ اردیبهشت) برگزار می‌شود+شرایط مشخصات خودرو ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) پایش ملی فروشگاه‌های متصل به کالابرگ آغاز شد (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | سمند ۸۲۰ میلیون تومان ناقابل! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلیل ناترازی بنزین چیست؟ خبر مهم برای متقاضیان خانه (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد زمینه های مشارکت بخش خصوصی در احداث نیروگاه‌های برق‌آبی دل‌های نگران کارگران پیمانکاری با قرارداد‌های لرزان چرا حباب سکه هفته گذشته خالی نشد؟ مشاهده تهاتر‌های عجیب در بازار مسکن! (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وزیر کار به دنبال حذف نمایندگان کارگری از مشارکت در تعیین دستمزد
سرخط خبرها

افزایش قیمت موبایل فراتر از نرخ دلار | قیمت گوشی‌های ۳ میلیون تومانی به ۵ میلیون تومان رسید!

  • کد خبر: ۳۱۹۵۱
  • ۰۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
افزایش قیمت موبایل فراتر از نرخ دلار | قیمت گوشی‌های ۳ میلیون تومانی به ۵ میلیون تومان رسید!
در پی افزایش نرخ ارز، قیمت برخی گوشی‌های تلفن همراه از ۲۰ درصد تا ۵۰ درصد گران‌تر شده است. افزایش نرخ ارز در بازار آزاد در روز‌های گذشته رکورد سال ۹۷ را شکست و به بیش از ۲۰ هزار تومان رسید، اما روز پنج‌شنبه نزولی شد و به کانال ۱۹ هزار تومان برگشت.
به گزارش شهرآرانیوز، در چنین شرایطی قیمت‌ها در بازار موبایل هم افزایشی شد، به طوری که طبق گفته فروشندگان هفته گذشته به طور میانگین ۲۰ درصد افزایش قیمت داشته است. بررسی لیست قیمت‌ها حاکی از آن است که قیمت برخی از موبایل‌ها در روز‌های گذشته نسبت به اوایل اردیبهشت تا ۵۰ درصد هم گران شده است.

البته صحبت‌های فروشندگان درباره میزان افزایش قیمت موبایل بعد از عید متفاوت است و بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش قیمت را عنوان می‌کنند.

برای مثال یکی از فروشندگان معتقد است با افزایش قیمت دلار، بازار هم رونق گرفته، اما با بازگشت دلار به کانال ۱۹ هزار تومانی دوباره تقاضا کم شده است، درباره قیمت‌ها می‌گوید: موبایل پنج میلیون تومانی بعد از عید ۶۰۰ هزار تومان گران شد و حالا با افزایش نرخ ارز دوباره یک میلیون تومان به قیمت آن اضافه شده است.

اما فروشنده دیگری می‌گوید که موبایل سه میلیونی بعد از عید به چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید و حالا پنج میلیون تومان شده است. شرکت‌ها هم کالای خود را به قیمت دلار روز عرضه می‌کنند.

از طرف دیگر مغازه‌داران عموما تا مشخص شدن نرخ ارز قیمت موبایل را اعلام نمی‌کنند و یکی از آن‌ها در این باره می‌گوید که فرق آن‌ها با شرکت‌ها این است که آن‌ها هفتگی عرضه می‌کنند و مغازه‌داران روزانه و هر دو نرخ روز ارز را مبنا قرار می‌دهند.

همچنین به گفته فروشندگان با افزایش قیمت‌های اخیر، در حال حاضر ارزان‌ترین تلفن همراه هوشمند با امکانات معمولی حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

روز گذشته رئیس هیات‌مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفته بود که قیمت تلفن همراه در ایران با بالا رفتن نرخ ارز همخوانی ندارد و در حالی که در دو ماه گذشته نرخ ارز بالغ بر ۴۰ درصد افزایش داشته، اما قیمت تلفن همراه این میزان تغییر قیمت نداشته است.

همچنین به گفته او، ۹۰ درصد کالا‌های وارداتی از امارات می‌آید که در ابتدای سال با درهم ۳۷۰۰ تومان وارد شده و امروز نرخ درهم به ۵۵۵۰ تومان رسیده و حتی با این نرخ هم مشکلات زیادی برای خرید کالا وجود دارد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->